Uppenbarelser och KRAFT TRO I SLUTET AV TID

jesus1-600x384

Varför Gud ville uppenbara för oss av profetiorna århundraden före det som skedde i slutet av tiden?

I själva verket finner vi att sedan Adam och Eva, Gud inte längre manifesterad fysiskt till män.

Adam och Eva kunde se och tala med Gud, eftersom de inte har kropp av kött.

Det är först när de inte lydde Gud genom att äta av den förbjudna frukten, att Gud straffade genom att belägga huden på ett djur (en människokropp).

Det faktum att vara i en kropp av kött gör det omöjligt för människan att se och höra Gud.

Ändå Gud, att hålla sin kärlek till sin skapelse  « Man », trots sin olydnad, avslöjades av hans änglar och profeter höjdpunkterna i människans historia, i synnerhet vad händer med tiden för slutet som sluttiden har lämnats för människan av Gud.

Historien om människans skapelse registrerades över tiden i flera böcker.

Några av dessa böcker inte var uppfyllda för att bilda en enda, som heter« bibel »

Bibeln

Bibeln innehåller profetior om 700, varav en fjärdedel avser slutet av tiden, det vill säga hur slutet på tiden är viktig för Gud.

För ungefär sex tusen år (5774 år enligt den hebreiska kalendern) med historien om det judiska folket var Guds utvalda folk efter den stora floden, män väntar på den sista tiden och återlämnande av Gud på jorden.

När Gud kommer att återvända till jorden, kommer män inte se, höra och prata med honom om Gud, så att de kommer att lämna över en kropp av kött, men en kropp av ljus.

Det är därför i den första bokstaven i St Paul till Corinthians – Kapitel 15 (länk här ) , säger: 

« I ett ögonblick, i ett ögonblick, vid den sista basunen. Basunen skall ljuda, och de döda ska uppstå till oförgänglighet, och vi skall förvandlas.  « 

Med hänsyn till uppfyllelsen av Bibelns profetior som redan gjorts, finner vi att de på den sista tiden och Jesu återkomst Kristus på jorden är nästan nästan klar med undantag för de sista tre

Dessa är obestridliga fakta, titta bara på världens nyheter att inse att de tider vi nu lever utanför normen.

Såväl aktiviteten av jorden (jordbävningar), väder i attityder, för att inte nämna den katastrofala situationen för den globala ekonomin, krig och rykten om krig, uppror, våld och andra tragedier som den ökade pil av islam är alla fakta profeterade i Bibeln till tidens slut.

Tro då, bör göra det möjligt för alla att stödja dessa utbrott och överspänningar olycka kommer tyvärr intensifieras tills Jesu återkomst Kristus på Oljeberget Jag tror till September 2015 mellan 14 och 15 under festivalen trumpeter.

2044155542_1369068221

Tron är en mäktig kraft på grund av total och absolut förtroende!

Legions är omedvetna vad som tvinga tro!

Endast Gud och hans ende son Jesus Kristus är värdig vår fullständiga tillit och absolut  « Faith »  , och att de ger oss den tro som behövs för att möta mörkret som har invaderat jorden, lever och hjärta styrka.

Jesus Kristus sade att han skulle regera över jorden i slutet av tiden och vi är utan tvekan i slutet av tiden, hans återkomst är nära förestående.

Ett index avslöjas i Apostlagärningarna att förstå hans förestående återkomst.

Apg 2: 17  « I de sista dagarna, säger Gud, att jag skall utgjuta min Ande över allt kött, och din son och era döttrar skall profetera, era unga män skall se syner, och era gamla män skall ha drömmar: Och på mina tjänare och på. mina tjänarinnor på den tiden att jag skall utgjuta min Ande, och de skall profetera.  Jag skall låta tecken synas på himlen ovanför och tecken på jorden nedan, blod och eld och rökmoln; Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan den Herrens dag , den stora och härliga. dagen så den som uppmanar Herrens namn skall bli frälst.  »  Läs mer

Vi noterar att det är klart, skall solen vändas i mörker och månen i blod, innan den Herrens dag ,

Om vi tittar närmare på detta fenomen förväntas. Det är en tetrad  som ska starta under 2014 och avslutas under 2015.

sol och måne

Nästa Tetrad kommer inte att ske innan  »  fem hundra år ,  »

Det är otänkbart och omöjligt att ens ta fem århundraden av förvärrade katastrofer profete till tidens slut.

Den 20 mars 2015 kommer vi att ha den totala solförmörkelse: Solen skall vändas i mörker

Och 04  April 2015 kommer vi att ha det totala månförmörkelse och månen i blod,

September 13, 2015 är en partiell solförmörkelse

Och 28 September 2015 är en total månförmörkelse

Så vi kan förstå att Jesus Kristus kommer inte tillbaka fysiskt på Oljeberget innan bara göra två totala förmörkelser av solen 1 °  20 mars och 2 av månen April 4, 2015.

Vi kan också förstå genom att läsa verserna 29-30 i kapitel 24 i Matteusevangeliet innan de två totala förmörkelser av solen 20 Mars 2015 och månen April 4, 2015, kommer det att hända något hemskt på jorden

29 Omedelbart efter nöd dagar , skall solen förmörkas, kommer månen inte ge sitt sken, kommer stjärnorna att falla från himlen, och himlens krafter skall skakas.

Det verkar som om dessa dagar av ångest är de dagar av Guds vrede som kommer att föregå solförmörkelse i tetrad, som kommer att inkludera katastrof mycket uppförstorade mark och vädret men även toppen av den stora bedrövelsen det senaste kriget, eller åtminstone en kärnvapenkonflikt.

30 Då tecken Människosonen kommer att visas i himlen, alla släkter på jorden skola då jämra sig och skall man få se Människosonen komma på himmelens skyar med stor makt och härlighet

I vers 31, förefaller det mig att detta är efter uppståndelsen av de döda i Kristus , borttagning av kristna i himlen som kommer att renas (när vedermödan) efter avlägsnande av kyrkan och brinnande som passerar genom den stora vedermödan och dagen för Guds vrede kommer att ändras och kommer att gå till företag som har dött uppståndna att möta Kristus i himlen för att följa med honom när han återvände till Oljeberget .

Ängel med trumpet

 31 Och han skall sända ut sina änglar med starkt basunljud, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himmelens ena ända till den andra.

Tron måste också få oss att förstå att innan den fysiska återkomst Jesus Kristus på Oljeberget, uppståndelsen av de döda i Kristus och avlägsnandet av de kristna som renats under den stora vedermödan och dagarna av Guds vrede, måste han producera bortförandet av hans brinnande kyrka kommer att bjudas in till bröllopsfesten Lammets.

Detta bekräftar fortfarande i kapitel 24 i Matteusevangeliet finner vi i vers 24

24 För det ska uppstå falska messiasgestalter och falska profeter, och de skola göra stora tecken och under för att bedra, om möjligt, även de utvalda.

Denna vers 24 Mat. Gick med 24 vers 17 akt 2 .  Jag skall låta tecken synas på himlen ovanför och tecken på jorden nedan, blod och eld och rökmoln;

Vi ser i vers 24 Mat 24 är det inte längre möjligt att förföra de utvalda så brinnande kyrkan har redan tagits bort före 20 mars, 2015 kommer att ske när den totala solförmörkelsen i solen.

Jag inbjuder dig att läsa min artikel om datum för apokalypsen

160_F_14646443_L4bwJR0VptCXHA0wM0s40r6bQJ3uuBd5

Uppryckandet av kyrkan kan vara för detta årets slut 2014!

De som kommer att vara en del av kyrkan av den Jesus Kristus och tas bort, kommer alla de kristna som har valt att räta ut sina liv genom att rena sina själar.

Gud gav oss de tio budorden som blev viktigt och angeläget att följa för att vara en del av den fromma kyrkan Jesus Kristus kommer att tas bort.

Att vara en del av kyrkan av den Jesus Kristus, måste han ha, döpas, iaktta de tio Guds bud, genom bön be Gud om förlåtelse för alla synder och be Jesus Kristus som vår frälsare .

Bli soldater Kristi sprida så mycket som möjligt ordet « Jesus Kristus kommer snart »

Jag inbjuder dig att kontakta bloggadress predikanten om konungens återkomst till alla dina kontakter, som ni ser att tiden är kort och det är många som är långt från Gud och Jesus Kristus och att vi måste ta på rätt väg.

Hjälp också det största antalet som kommer till Jesus Kristus för att bli frälst.

Jesus Kristus, Guds son gav han sitt liv i lidande för att rädda oss.

Vi gör vad vi kan för våra älskade bröder och systrar i Jesus Kristus varor får ordet « Jesus Kristus kommer snart », och kan förbereda sig för denna unika händelse i mänsklighetens historia sedan Noah.

De tio budorden

De-buden-av-Gud

Och Gud talade alla ord här : « Jag är Herren, din Gud, som förde dig ut ur Egypten, ur träldomshuset.

1 – Du skall inga andra gudar hava jämte mig.

2 Du skall inte göra idol, ingen bild av det som är uppe i himlen eller nere på jorden eller i vattnet under jorden. Du skall inte tillbe dem, för att dyrka dem.

Ty jag Herren, din Gud, är en nitälskande Gud bland dem som hatar mig, jag besöker missgärning fädernas vid sonen, till den tredje och fjärde generationen, men de som älskar mig och håller mina bud Jag håller dem min lojalitet till den tusende generation. 

3 – Du behöver inte invoqueras namnet på Herren, din Gud förgäves, ty Herren kommer inte att lämna ostraffad honom som åkallar hans namn förgäves.

4 Du skall ett minnesmärke sabbat, en helig dag. Sex dagar skall du arbeta och uträtta alla dina sysslor, men den sjunde dagen är sabbat för att hedra Herren din Gud: Du skall inte utföra något arbete, varken du eller din son eller din dotter, ej heller din tjänare eller din tjänarinna eller din boskap, och inte heller invandraren som bor i din stad. Ty på sex dagar gjorde Herren himlen och jorden och havet och allt i dem, men han vilade på sjunde dagen.

Därför har Herren välsignat sabbatsdagen och helgat den. 

5 – Hedra din far och din mor, så får leva länge i det land som ger dig Herren, din Gud.

6 – Du skall inte begå mord.

7 – Du skall inte begå äktenskapsbrott.

8 – Du skall inte stjäla.

9 – Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.

10 – Du skall inte ha begär till din nästas hus, skall du inte ha begär till din nästas hustru eller hans slav eller hans slavinna, hans oxe eller hans åsna, något som tillhör honom « .

Vi faktiskt ser vad jag just förklarat i den senaste tiden före Jesu återkomst Kristus.

Men höjdpunkterna senaste vedermödor ligger framför oss och vi måste förbereda.

Jordbävningar, stormar, översvämningar, cykloner, orkaner och andra katastrofer uppförstorade gå ännu slog i marken med mer makt och mer skada även än tidigare år.

Några av våra bröder och systrar kommer fortfarande drabbas de värsta skändligheter och kommer säkert att finnas en ansvarig för onda egendom.

Krig, upplopp och våld kommer att generalisera över en stor del av jorden.

Lucifer kommer att drabbas hårt och till och med mycket stark. Han vet nu att han har väldigt lite tid kvar.

För oss tidpunkten för nåden kommer också snart komma till ett slut vilket betyder att det snart kommer att vara för sent för att vara en del av den fromma kyrkan Jesus Kristus kommer att tas bort.

Naturligtvis blir det inte för sent att komma till Jesus Kristus och bli en del av den andra avskaffande kommer att äga rum för att komma till himlen för att möta Jesus Kristus vid hans återkomst till Oljeberget.

Men det kommer att gå igenom dagen av Guds vrede och möta alla dessa katastrofer som kommer att svepa över jorden.

Dessa starka olyckor kommer att ske efter uppryckandet av kyrkan och innerlig inte stoppa återkomst Jesus Kristus på Oljeberget.

Vi måste också förstå att innan uppryckandet av kyrkan kommer det att finnas en tid när det blir för sent för att dra nytta av tillstånd av nåd, eftersom många är kallade. (kristna i hela världen)

den Lammets bröllop

Och några kommer att väljas (Den ivrig kyrka kommer att tas bort) för att närvara vid Lammets bröllop i himlen.

boken i kapitel XXII Apocalypse det står i vers 11

Men syndaren synder, och att människan smutsiga fortfarande: och att en god man fortfarande lever i brunnen, och den heliga fortsätta att vara helig.

Detta kapitel gäller innan uppryckandet av kyrkan. Så jag tror att det kommer att bli en dag i slutet av nådens tillstånd.

Vid den tidpunkten kommer det inte längre vara en del av kyrkan av den Jesus Kristus.

Det kommer då att sparas för att rena i slutet av vedermödan genom dagen av Guds vrede.

Bön, be om förlåtelse och omvändelse till Gud måste sedan tas bort och sparas i himlen för att möta Jesus Kristus.

Den här gången tror jag det kommer att bli April 15, 2014 , som är datumet för högtiden påsken, men också den dag då den första av blod månen tetrad.

Om så är fallet, efter det datumet vedermödan kommer att förvärras på allvar på alla områden.

Tyvärr om du väntar denna topp i katastrofer och andra katastrofer att komma till Jesus Kristus, då kan det vara för sent för att vara en del av hänförelse av kyrkan innerlig.

Jesus når ut för att rädda oss!

Gud vill att människan

Ska du komma in eller vänta och missar uppryckandet.

Naturligtvis kommer du inte att höra detta budskap genom prästen i massan.

Men vår tro måste öppna våra ögon och ger oss möjlighet att analysera händelser i ljuset av Bibeln och Jesu Kristi lärdomar.

kyrka-kanals försvinnande

Vår katolska kyrkan är döende  och i vissa kyrkor finns det ännu flermusslor .

Jag inbjuder dig alla mina varor älskade bröder och systrar i Jesus Kristus för att bli frälst, om du vill göra en återgång till grunderna genom att läsa Bibeln och i synnerhet kapitel 24 i Matteusevangeliet och boken i Apocalypse.

Gud vill att vi ska bli frälsta och det är därför efter straffas Adam och Eva för sin olydnad, fortsatte Gud att älska oss och hjälpa oss i vardagen.

Det är genom denna kärlek som Gud sände oss där tvåtusen år Jesus Kristus, hans ende son för att rädda oss genom att köpa genom hans offer våra synder vars ursprungliga synd som hindrar oss från att se och höra Gud.

Det är genom kärlek som Gud informerade oss med sina änglar och profeter höjdpunkterna i mänskligheten och i slutet av tiden.

Snart kommer det att vara för sent att komma till Jesus Kristus att ta emot evigt liv genom att ta bort lojal och ivrig kyrka.

Om du tror att vårt jordiska liv kommer att bli bättre och allt är tillbaka till det normala utan ingripande av Jesus Kristus vet att du har fel.

Öppna ögonen! Vakna innan det är för sent.

Den April 27, 2014 kan mycket väl vara den dag då det blir för sent och det blir rop gråt och tandagnisslan.

Lucifer, snart kommer att släppa lös all sin styrka, hans list och frestelser att locka ett stort antal Ames.

Så be och be om och om igen till Gud och Jesus Kristus hjälpa oss och skydda oss i vårt dagliga liv.

Vi kommer snart att veta resultatet av människans historia.

Ibland vår Skapare, låt oss därför att vi vet inte när dagen och timmen.

Men alla tecken är överens om att detta är mycket mycket snart och kanske till och med 2014 när det gäller avlägsnande av kyrkan och 2015 avseende återkomst av Jesus Kristus fysiskt på förklaringsberget olivträd.

ljus ljus-hållare-anim

Vaka och väl upplysta lågan för vår tro, och våga tro  på Gud och Jesus Kristus som vår tro kommer att rädda oss.

Jag inbjuder dig att titta på den här videon


Datum för tetrad

15 Nisan 5774 (15 april 2014): total månförmörkelse, den påskhögtiden.

Tishri 14, 5775 (8 oktober 2014): Total månförmörkelse, lövhyddohögtiden.

29 Adar 5775 (20 mars 2015): total solförmörkelse, strax före början av det religiösa året.

15 Nisan 5775 (April 4, 2015): total månförmörkelse, den påskhögtiden.

29 Elul 5775 (13 september 2015): Partiell solförmörkelse, strax före början av kalenderåret.

15 Tishrei 5776 (28 september 2015): Total månförmörkelse, lövhyddohögtiden.

Väntar på allt som är gott och som förväntas hända, alla hittar i bön styrkan att gå framåt i mörkret.

sentinelle3Jesus Kristus är min kung

Jag inbjuder dig att läsa bergspredikan

Evangeliet enligt Matteus kapitel 5

5,1
Och såg folket, gick han upp på berget, och efter att han satt sig ned, trädde hans lärjungar fram till honom.
 

05:02
Då öppnade han sin mun och undervisade dem och sade:
 

05:03
Saliga är de fattiga i anden, ty himmelriket tillhör dem!
 

05:04
Saliga äro de saktmodiga, ty de skall bli tröstade!
 

5,5
Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta jorden!
 

5,6
Saliga är de som hungrar och törstar efter rättfärdighet, ty de skall fyllas!
 

5,7
Saliga är de barmhärtiga, de skall få barmhärtighet!
 

05:08
Saliga är de renhjärtade, de skall se Gud!
 

05:09
Saliga de som håller fred, de skall kallas Guds son!
 

05:10
Saliga de som förföljs för rättfärdig, för himmelriket tillhör dem!
 

05:11
Saliga är ni när människorna smädar er och förföljer er och falskeligen säga allt ont mot dig på grund av mig.
 

05:12
Gläd er och jubla, ty stor är din belöning i himlen, så de förföljde de profeterna före er.
 

05:13
Ni är jordens salt. Men om saltet mister sin sälta, varmed skall den göra dig? Det tjänar bara till att kastas ut och trampas av män.
 

05:14
Ni är världens ljus. En stad uppe på ett berg kan inte döljas;
 

05:15
och vi vill inte tända en lampa och sätter det under skäppan, utan man sätter det på sin monter, och att den lyser för alla i huset.
 

05:16
Låt ditt ljus lysa för män, att de ser era goda gärningar och prisar er Fader i himlen.
 

05:17
Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna: Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla.
 

05:18
För jag berätta sanningen, tills himmel och jord förgås, det passerar inte från lagen en ringaste grand förrän allt har skett.
 

05:19
Den som ska därför bryta ett av dessa minsta bud och lär män så, skall kallas minst i himmelriket, utan den som gör dem och lär dem, här räknas som stor i himmelriket.
 

05:20
Jag säger er, om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariseernas, kommer ni inte in i himmelriket.
 

05:21
Ni har hört att det är sagt, får du inte mörda, och den som mord kommer att straffas av domarna.
 

05:22
Men jag säger er: Var och en som är arg mot sin broder skall vara i fara för domen: och den som säger till sin broder, Raca! förtjänar att straffas av rådet, och den som säger: ‘Du dåre! förtjänar att straffas av helvetets eld.
 

05:23
Om du kommer med din gåva till altaret, och där kommer ihåg att din broder har något emot dig,
 

05:24
Lämna din gåva där framför altaret, och gå först för att försona dig med din broder, och kom sedan och bär fram din gåva.
 

05:25
Gör vänner snabbt med din anklagare medan du är på väg med honom, så att han inte överlämnar dig åt domaren och domaren lämnar dig åt vakten och du sätts i fängelse.
 

05:26
Jag berätta sanningen, du skall inte avvika därifrån, förrän du har betalt den yttersta skärven.
 

05:27
Ni har hört att det är sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott.
 

05:28
Men jag säger er att den som ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.
 

05:29
Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig; ty det är bättre för dig att en av dina lemmar fördärvas, än att hela din kropp kastas i Gehenna .
 

05:30
Och om din högra hand är dig till förförelse, så hugg av den och kasta den ifrån dig; ty det är bättre för dig att en av dina lemmar fördärvas, än att hela din kropp att gå in i Gehenna.
 

05:31
Det har sagts, « Den som skiljer sig från sin hustru skall ge henne ett intyg om skilsmässa.
 

05:32
Men jag säger er att den som skiljer sig från sin hustru, utom för äktenskaplig otrohet, orsakar henne att bli en äktenskapsbryterska, och den som gifter sig med en frånskild kvinna begår äktenskapsbrott.
 

05:33
Ni har hört att det är sagt till de gamle: Du skall inte avsvärja dig själv, men skall utföra till Herren vad du har du eder.
 

05:34
Men jag säger er, svär inte, varken vid himmelen, ty den är Guds tron;
 

05:35
ej heller vid jorden, ty den är hans fotpall: varken av Jerusalem, eftersom det är staden den stora kungen.
 

05:36
Och inte svära vid ditt huvud, ty du kan icke göra en vit eller svart hår.
 

05:37
Låt ditt tal vara ja, nej, nej, det mer än av ondo.
 

05:38
Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand.
 

05:39
Men jag säger er, inte mot det onda. Om någon slår dig på den högra kinden, så vänd honom den andra också.
 

05:40
Om någon vill argumentera mot dig och ta din tunika, låt honom få din mantel också.
 

05:41
Om någon tvingar dig att gå en mil, gå två med honom.
 

05:42
Ge åt den som ber dig, och vänd inte bort från den som vill låna av dig.
 

05:43
Ni har hört att det är sagt: Du skall älska din nästa och hata din fiende.
 

05:44
Men jag säger er: älska era fiender, välsigna dem som förbannar er, gör gott mot dem som hatar er och be för dem som illvilligt använder er och förföljer er;
 

05:45
så att du är son till din Fader, som är i himmelen, ty han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga.
 

05:46
Om du älskar dem som älskar er, vilken lön har ni? Publikanerna eftersom de inte göra samma sak?
 

05:47
Och om ni hälsar era bröder bara, vad gör ni mer än andra? Hedningarna gör de inte samma sak?
 

05:48
Var alltså fullkomliga, såsom eder himmelske Fader är fullkomlig.

Fred och glädje i hjärtan och hem väntar den välsignade dagen av hänryckning av kyrkan för några innerlig och återlämnande av vår Herre och Kung Jesus Kristus på Oljeberget.

Gud älskar oss och vi älskar det vi?

Victor

Laisser un commentaire

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.