2014! TID FÖR tro på Jesus Kristus

Utgör t_sablier [1]

Det finns två tusen år sedan med födelsen av kristendomen föddes hoppet för människan att leva för evigt.

Jesus Kristus lovade en uppståndelse från de döda och bortförandet av hans levande kyrka på hans återkomst.

Jesus Kristus var son till en snickare och Charpentier sig till åldern av trettio år.

Efter att ha lärt Toran, predikade han Guds kärlek till hans gripande och även hans korsfästelse.

Ljust glödande tvär

Jesus Kristus, efter att ha besegrat döden genom godhet och Gud Fadern sade till sina apostlar att han avgick till himlen för att bereda plats i huset av sin far där för att välkomna henne kyrka i slutet av tiden.

Jesus Kristus var Messias sänd av Gud och det judiska folket väntat, men att det judiska folket inte erkänd som Messias!

Och eftersom Jesus Kristus sades vara Guds son och att Gud är treenig (Fader, Son och helig Ande)

Att rabbinerna inte har erkänt, trots alla bevis och mirakel och en fullständig kunskap, komplett och perfekt hela Torah av Jesus Kristus, och det borde ha och inse messias i skrifterna, de l « disowned som Messias och det dödas genom de romerska inkräktarna.

Under sina tre och ett halvt år av förkunnelse, Jesus Kristus födde hans kyrka « kristendom »   som rabbinerna och det judiska folket hade förnekat.

Detta är den kyrka som grundades av Jesus Kristus, som kommer att komma till slutet av tiden i det himmelska Jerusalem för att fira Lammets bröllop (Den eviga förbundet mellan medlemmar av kyrkan och Jesus Kristus)

På envisheten av apostlarna att vilja veta datumet för uppryckandet av kyrkan för att delta i denna underbara händelse lovade Jesus Kristus klargjorde att endast Gud Fader visste dagen och timmen för hans återkomst i slutet av tid.

Under sin predikan, och före pensioneringen, informerade Jesus sina lärjungar ändå varningstecken på hans återkomst så att alla kan förbereda och rena tillkomsten och extraordinär händelse.

Precis före bortförandet av hans kyrka och hans återkomst till sitt rike, sade Jesus Kristus att det blir en mycket svår tid för jorden, för mänskligheten, för människor och för tron.

Bibeln förutspår att de senaste sju åren före Messias återkomst kommer att bli mycket svårt och att svårigheterna kommer att gå att öka som i smärtor av förlossning.

Jesus sade att hans återkomst li bedömer män och nationer, som kommer att binda Satan under hans regeringstid, och han kommer att regera fysiskt på jorden i tusen år.

Denna regering är regeringstiden av kärlek enligt lagen av Gud!

Noggrannhet:

Gud: Det finns ingen kärlek utan lag och lag utan kärlek!

Lucifer : Det finns inga lagar i kärlek och det finns ingen kärlek i lagen!

Hans regeringstid kommer att avslutas med en revolt eftersom satan kommer att släppas för att förföra en sista gång män och nationer.

Denna regering Kristus kommer att avslutas med den slutliga domen, efter vilken jorden skulle förstöras.

Vissa går på en ny jord med Jesus Kristus och hans kyrka och andra kommer att gå åt helvete med Lucifer och hans anhängare.

Här i några ord vad bör förvänta sig kristna.

Eftersom önskat Jesu Kristi kristna i varje generation har drömt och hoppats att det var i slutet av tiden för deras epoker.

Skillnaden med vår generation är att vi bevittnar sedan 14 maj 1948, dagen för bildandet av staten Israel, till multiplikation av alla tecken på att Jesu Kristi återkomst.

För jorden:  jordbävningar, översvämningar, stormar, cykloner, bränder och andra olyckor som t.ex. oförklarliga dödsfall per miljon under 2008, djur, fåglar och fiskar.

Alla kan se bevis på de tragedier som många människor lever inför dessa hårda katastrofer i landet och vädret.

Det bör noteras att sedan början av året är situationen ut normer på alla områden som drabbats av katastrofer.

För Humanity : Kritisk sjukdom, fattigdom, misär, ruin och global politisk instabilitet är gissel som förvärras mer

För honom : De värden återförs, egoism, själviskhet, individualism, homosexualitet, lusta och andra avvikande sinne blev normala eller moderna värderingar och ens påstått!

För tron : Vi lever i en värld där tiden har blivit dyrbara som guld och så många har så småningom bort från kyrkor och tro, ofta föredrar att spendera den lilla lediga tid till kultur och välbefinnande kropp och själ (Sport, Musik, massage och Butiker) snarare än bön och Guds härlighet.

Även bland de kyrkoherdar i kyrkan, har en del blivit humanister francs murare, ekonomiska, vetenskapliga, och en del har till och med tappat tron ​​och många skandaler om präster, präster, biskopar!

Till och med påvar har blivit kungar, statschefer i Vatikanen i stället för att fokusera på sin tjänst suverän guide i kyrkan.

Även vägrar att lyda den heliga jungfrun, som hade begärt att den tredje hemligheten i Fatima avslöjas av påven 1960.

Vatikanen har blivit en skandal av alla slag, och det är tydligt att detta inte längre är en helig plats, men säte för den anti-Kristus!

Sedan den 29 september 2008 Datum för uppkomsten av den globala ruin, bevittnar vi ett uppsving i allt ont i jorden, Humanity, Man och Faith.

Vi verkligen hände i år 2014 i ett skede där det är naturligt att ställa existentiella frågor och mänsklighetens framtid.

Vår värld är förstört, till exempel den franska statsskulden beräknas till € 2000000000000, vilket innebär att varje fransk ska betala cirka 33.000 € för att betala sin skuld!

Katastrofer serien är omgrupperingar överallt på jorden.

De våld, uppror och inbördeskrig drabbat världen med styrka och raseri.

En dödande Spree träffar en massa människor.

Kyrkor är vandalized, skändats och även brännas.

Kristna förföljs och mördas i många länder, särskilt i Afrika och Mellanöstern.

Allt väcker frågor om den tid vi lever.

Naturligtvis för mig finns det ingen tvekan om och flera blogginlägg är vittnen.

Vi är i apokalyptiska tider som måste fyllas med snabb återkomst av Jesus Kristus

Oavsett din tro, din religion, din kultur, dina rötter, ditt förflutna, dina känslor, dina önskningar och dina bokningar, är det dags att fråga dig om den tid vi lever i och vad som kommer att hända snart.

Du kan antingen fortsätta i ditt liv, dina vanor, dina misstag, dina synder, din njutning utan att oroa dig i morgon.

Eller inse att Bibeln visar att Jesu Kristi återkomst till vår generation och att hans återkomst är nära förestående.

Och sedan, i det här fallet, är det dags att reda ut ditt liv och komma till Jesus Kristus för att bli frälst.

Jesus Kristus är vägen, och ingen går till Gud utom genom honom.

Så om du vill gå till Gud och vara en del av kyrkan av den Jesus Kristus kommer att tas bort, du vet vägen.

Dopet, Omvändelse, tro,

Jag inbjuder dig att reflektera som ditt eviga liv beror.

Kära bröder och systrar i Kristus, hålla lågan av din tro väl upplysta.

ljus ljus-hållare-anim

Om du kunde läsa ett kapitel i Bibeln, jag inbjuder dig att läsa 24: e kapitlet i Matteusevangeliet.

Länk: The End Times

Uppenbarelser:

Profetiorna gjorts sedan 14 maj, 1948 Det finns så många att det är matematiskt omöjligt att slumpen skulle kunna tillåta dessa framgångar i mindre än 70 år.

Naturligtvis alla dessa fakta har gjort följande händelser, var och orsakar den andra och alla är naturliga och beror på förändrade situationer.

Men han var inte där två tusen år att tänka på alla dessa saker, eller de skulle kunna inträffa i en enda generation,

Endast Gud vet allt om « Alpha till Omega » var att alla dessa profetior skulle uppfyllas i en enda generation.

Se: Matteus 24 vers 34

Jag berätta sanningen, detta släkte skall inte förgås, förrän allt detta ske.

Vi ser dagligen frukterna är bittra nyheter inom alla områden av vädret i den internationella politiken, genom att bryta av våld, allvarlig sjukdom, misär och fattigdom utan att glömma de negativa värden som styr och leder världen!

Avkastningen av Jesus Kristus till vår generation är inte en kan utan verkligen!

Jag har till och med att säga att detta inte är den tro som får mig att säga att Jesu Kristi återkomst är en säkerhet för vår generation, men det är bevis på resultaten av profetiorna.

Oavsett din religion, den enda chans du har att bli frälst är att komma till Jesus Kristus genom dopet, tro och omvändelse!

2014 och 2015 kommer att vara två svarta och hemska år för människan, jorden och mänskligheten, och de kan mycket väl vara en tid av Jesus Kristus med mänskligheten och dess brinnande kyrka!

Naturligtvis är detta inte en profetia men en logisk analys av i slutet av tiden.

Omvänd er om du vill bli frälst!

Det är inte för sent!

Ack, snart kommer det att finnas skrik, tandagnisslan och tårar av alla dem som inte kommer att komma till Jesus Kristus.

Fred, kärlek och Joys i hjärtan och hem väntar på uppryckandet av kyrkan för vissa och Jesu återkomst Kristus på Oljeberget för andra.

Victor

Laisser un commentaire

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.